Címlap Mail Linkek Pontverseny
 
  + Larger Font | - Smaller Font 

 

Hozzáadás..

 

Kedvencekhez

  Nyitólap
  Nyomtatás
Címlap » Golf IV Kit-Car    
Legfrissebb hírek ..
  Új utakon - Volkswagen Golf IV Kit - Carral


Új, Magyarországon még sosem látott versenyautóval, egy Volkswagen Golf IV Kit-Carral folytatja pályafutását Vas Zoltán és Csontos Tamás. A szinte teljes egészében felújított versenyautó a szomszédos Ausztriából, a Waldherr Motor Sporttól érkezik, aminek gazdája, Andreas Waldherr, maga is sikeres autóversenyzõnek mondhatja magát.

A márkaváltást több hónapos elõkészületi munka elõzte meg a magyar páros részérõl, mígnem a feleknek augusztus elsõ hetében sikerült minden pontban megegyeznie. Ennek eredményeképp a magyar bajnokság hátralévõ két, aszfaltos futamán Vas Zoltán és Csontos Tamás a Waldherr Motor Sport Volkswagen Golf IV Kit-Carjával állhatnak rajthoz.

A Volkswagen Golf IV Kit-Car kétség kívül kategóriájának egyik legkiválóbb autója, hiszen ez a legutolsó olyan autó, amit a Kit-Car szabályok szerint építettek. Erõforrása 292 lóerõs teljesítmény leadására képes, ezt a bõdületes erõt egy hatfokozatú, szekvenciális váltón keresztül jutatatja el a 18 colos elsõ kerekekre.

Vas Zoltán:
A váltásról: - Az idei szezonnak úgy vágtunk neki, hogy a teljes évet a Nissan Almerájával teljesítjük. Ez ugyan nem Kit-Car, de úgy éreztem van benne annyi potencia ami a bajnoki címhez kell. Annyit azonban tudni kell az Almeráról, hogy sajnos nem a megbízhatósága miatt lett híres. Ha egybe van, akkor nagyon jó, de sajnos az ilyen elég ritka. Az elsõ versenyen nem is volt különösebb gond, a másodikon viszont annál inkább, mivel az autó nem állt a rendelkezésünkre. Áthidaló megoldásként Miskolcon egy Honda Civic-kel álltunk rajthoz, amiben nem igazán éreztem magam otthon, ráadásul ki is gyulladt. A Nissan foglaltsága és a Honda produktuma miatt már kezdett motoszkálni bennem a váltás a gondolata. Én ugyanis azt vallom, a legdrágább verseny mindig a befejezetlen verseny. Ebben végérvényesen a Szombathely Rali Nissan kudarca erõsített meg. Ekkor kerestek meg Hideg Krisztiánék, akik látva a Miskolc Rallyn mutatott szenvedésüket felajánlották, hogy segítenek elhozni Ausztriából, Andreas Waldherr Golf IV-es Kit-Carját. Az autót a Bosch Rallyn volt szerencsém verseny közben is megcsodálni, és nem tagadom rögtön mély benyomásokat tett rám. Ekkor indult meg az a szervezõmunka aminek eredményeképp a Budapest Rallyn már ezzel az autóval szállunk versenybe. A jelenlegi terveink szerint a Mecsek Ralinak is a Golffal vágunk neki, és ha ezen a két versenyen sikerül két szép eredményt elkönyvelni, akkor jövõre teljes szezont mennénk az autóval.

Az autóról: - Az autóról igazából annál többet, mint hogy nagyon szép és nagyon tipp-topp nem nagyon tudok mondani, mivel még egy métert sem tudtam vele menni. A futam elõtt azért szeretnénk egy rövid tesztet beiktatni, de a paraméterei is elég sokat elárulnak: a motor - szûkítõvel - 292 lóerõ leadására képes, a váltója hatsebességes szekvenciális, és 4,3 alatt van 100-on. A Golf az egyik ha nem a legerõsebb Kit-Car amit valaha építettek, hiszen ezt az autót azután fejlesztették miután a Citroen a Xsarával VB futamon is elverte a WRC-ket. Mindez és a Bosch Rallyn látottak alapján úgy érzem van okunk a bizakodásra.

A Budapest Rallyról: - A Budapest Rallyról igazán kellemes emlékeim vannak, hiszen 2003-ban itt sikerült valamiféle hírnévre szert tenni, amikor az A-s Nissannal abszolút negyedik-ötödik idõket tudtam autózni, azóta viszont sajnálatos módon nem tudtam itt elindulni. Amit nagyon sajnálok, hogy az OB programját egy napba sûrítették bele, de így sem rossz, mert nem esünk ki a ritmusból. A pályák alapvetõen tetszenek. A szorospataki gyors nagyon meleg lesz, a kihordások nem fognak kedvezni nekünk elsõkerekeseknek, de a feladat mindenki számára ugyanaz. Az eredmény tekintetében most már minden adott a jó szerepléshez, mivel a miénk a kategória legkomolyabb autója itt mindenképp gyõzni kellene. De én azt hiszem a Golffal nem csak a kategóriában, hanem az abszolútban is lehet eredményt elérni, a kérdés inkább az, hogy mi mire leszünk képesek vele?

A segítõkrõl: : - Szeretném megköszönni, a Betontherm Kft.-nek, az Egut Zrt-nek., a Prevent Hungáriának, a Kazy-Kernek az Eger-Logisztikának és az idõközben bizalmat szavazó új támogatóinknak, hogy a nehéz idõkben is mellettem maradtak és bizalmukkal segítettek abban, hogy mostantól ezzel a kiváló autóval és csapattal dolgozhatunk tovább. Szeretném továbbá megköszönni Hideg Krisztián és Szabó Krisztiánnak , hogy összehoztak ezzel a remek csapattal és segítik a közös munkánkat . Bízom benne, hogy a Budapest Rally céljában egy szép eredménnyel tudjuk méltóképp megköszönni mindannyijuk támogatását.

Bemutatkozás: Új autónk augusztus 10.-én csütörtökön, a Volkswagen Automobil Eger autószalonban délután 5 órakor kezdõdõ sajtótájékoztatón mutatkozik be, ahová minden érdeklõdõt sok szeretettel várunk!

Köszönjük támogatóink segítségét:
Betontherm Kft, Egut Zrt., Prevent Hungária vagyonvédelmi Kft, Kazy-Ker édességipari Kft, Eger Logisztika 2001 Kft., Prevent Autó, Lastra Cargo Kft., Diadalív Kft., Konstrukt kft., APOLLO Kft. apollotrike.hu, Tangó étterem Eger,

Prevent 2001 ASC sajtójelentés
Vas Zoltán - Csontos Tamás
Volkswagen Golf IV Kit-Car A/7

Forrás:RallySport.hu


 

 

Design: ByPete.  2006.©
Ajánlott felbontás: 1024x768. Böngésző: IE.6